Dit moet u weten over de olie & gas sector in India 

(voor informatie over de andere sectoren ⬇)

  • Na de USA en China is India de grootste consument van olie ter wereld. Olieconsumptie 2016: 4 MBPD (4 million barrels per day).
  • Binnenlandse gasproductie India in 2016: 51 BCM (Billion Cubic Metres). De consumptie ligt op ruim het dubbele.
  • Aanjagers van de groei van de O&G industrie zijn de groei van de economie in het algemeen, stijgende inkomens en daardoor een enorme groei van de luchtvaart, automotive en productiesectoren specifiek.
  • India is een grote importeur van ruwe olie en heeft een enorm omvangrijke verwerkingsindustrie. Daardoor heeft India zich ook ontwikkeld tot een omvangrijke exporteur van olieproducten.
  • De grootste olieraffinaderij ter wereld staat in India (Reliance industries).
  • Het laatste energienieuws uit India van The Economic Times leest u hier.

Dit moet u weten over de duurzame energie-sector in India

focus-MARKET-INDIA_extra-51394.jpg.png
  • India heeft een enorme ambitie op het gebied van renewable energy. Targets 2022: Solar: 100 GW / Wind: 60 GW / Bio: 10 GW / Hydro: 5 GW
  • India is de nummer 4 windenergie producent ter wereld.
  • Twee van de vier grootste ‘windfarms’ ter wereld staan in India.
  • De ‘National Solar Mission’ is een omvangrijk overheidsprogramma om India te ontwikkelen tot een wereldleider in solar.
  • De Indiase windmolenfabrikant Suzlon uit Gujarat is een wereldwijde speler.
  • Het laatste energienieuws uit India van The Economic Times leest u hier.

Dit moet u weten over de logistieke sector in India

  • Enorme focus op en ontwikkeling van de cold chain logistiek in India. (40% van AGF gaat momenteel verloren mede door gebrek aan professionele cold chain).
  • De komende 5 jaar zal ruim 450 miljard USD geïnvesteerd worden in de ontwikkeling van infrastructuur (havens, wegen, rail, gebouwen). Dit zal de economie in het algemeen en de logistieke sector in het bijzonder een enorme boost geven.
  • Veel kansen in India voor logistieke dienstverleners door de gestage verschuiving van China naar India als productieland (gestimuleerd door de “Make in India” campagne van de Indiase overheid).
  • Explosieve groei van de e-commerce sector in India en bijbehorende fullfillment uitdagingen.
  • Behoefte aan kennis en expertise op het gebied van opslag, distributie en warehousing, met name in de voedselindustrie.

Wilt u zich aanmelden?