Marktonderzoek en -oriëntatie


 

Adviesbureau IndiaConnected helpt bedrijven om geïnformeerde beslissingen te nemen over hun marktentree in India. We helpen bedrijven die zich oriënteren op de mogelijkheden in India (Quick Scan) en bedrijven die al een uitgesproken idee hebben over hun kansen in India (Marktonderzoek).

Waar+moet+u+rekening+mee+houden+als+u+de+Indiase+markt+betreedt.png

We helpen u met vragen zoals:

  • Ik hoor regelmatig over de economische ontwikkelingen in India, welke kansen liggen er voor mijn bedrijf? Wat moet ik beslist weten om een geïnformeerde beslissing te kunnen nemen over mogelijke vervolgstappen? 

  • Vanuit beursbezoeken en handelsmissies weet ik dat India kansen biedt, maar hoe ziet de markt er daadwerkelijk uit en welke regio’s zijn het meest relevant voor ons?

  • Hoe vind ik een betrouwbare partner, agent, distributeur of vertegenwoordiger in India? 

  • Welke internationale en lokale concurrenten zijn reeds actief op de Indiase markt in onze sector? 

  • Wat zijn kansen of beperkingen voor mijn bedrijf in India met het oog op de Indiase wet- en regelgeving? 

  • Hoe kansrijk zijn mijn producten en/of diensten in India?

  • Welke marktentreestrategie adviseert u voor ons product/dienst in India?

  • Moet ik mijn product, dienst of verdienmodel aanpassen aan de Indiase context?

  • Wat zijn gemiddelde prijsniveau’s van ons type producten / diensten in India? 

  • Welke invoerheffingen zijn in India van toepassing voor onze producten?

  • Wat zijn de totale kosten van onze Indiase klant (incl. belastingen) om ons product / dienst te importeren?


Onze dienstverlening

Quick Scan
Een quick scan biedt u een globaal beeld van de marktsituatie in uw industrie, sector of niche en schetst de mogelijkheden voor uw bedrijf in India. Op basis van een quick scan kunt u een onderbouwde Go / No Go beslissing nemen. Ook biedt een Quick Scan concrete suggesties voor de meest kansrijke vervolgstappen.

Marktonderzoek
Terwijl een Quick Scan een globaal beeld schetst van de mogelijkheden voor uw bedrijf in India, biedt een marktonderzoek echt diepgaande marktkennis en inzicht in de sector waarin u actief bent. In onderling overleg bepalen we wat er precies onderzocht moet worden en welke informatiebehoefte u heeft om de meest effectieve marktentreestrategie te bepalen. Hieronder vallen bijvoorbeeld:

  • Concurrentieanalyse (internationale en lokale spelers)
  • Relevante wet- en regelgeving
  • Omvang van de markt, trends & ontwikkelingen
  • Key succes factoren
  • Distributiekanalen
  • Producteisen en prijsanalyse
  • Geografische analyse
  • Prijsniveau's
  • Private versus publieke sector
  • Directe feedback van industry experts en/of potentiële klanten
  • Identificatie (long listing) van mogelijke agenten, distributeurs, klanten of partners. 

Referenties


Tips, artikelen & klantervaringen