Totale administratieve ontzorging van uw organisatie in India


 
Bureaucratie in India. Vergunningen aanvragen voor bedrijven

Geen enkel bedrijf dat in India actief is, kan er omheen: de Indiase bureaucratie. Vroeg of laat stuit u op vragen als: 

  • Mijn Indiase klant houdt TDS in op mijn factuur? Wat is dat, klopt dat wel en wat doe ik eraan? 

  • Mijn Indiase klant vraagt om een PAN-kaart. Wat is dat, waarom heb ik die nodig en hoe kom ik eraan?

  • Hoe open ik een bankrekening in India voor mijn bedrijf?

  • Waar moet ik op letten bij export naar India? Welke licenties en vergunningen heb ik nodig? Hoe regel ik mijn logistiek en distributie in India?

  • Wat zijn de transfer pricing regels in India?

  • Kan ik Indiase medewerkers een tijdje in Europa laten werken? Wat zijn de regels in de EU? Waarop moet ik letten?

  • Kan ik mijn medewerkers tijdelijk uitzenden naar een klant in India? Waarop moet ik dan letten?

  • Ik werk met medewerkers en/of freelancers in India. Mag dat? En met welke wet- en regelgeving moet ik rekening houden?


Onze dienstverlening

Export ondersteuning

We ontzorgen exporteurs van A tot Z. We zorgen dat u de juiste exportdocumenten heeft om naar India te exporteren, zorgen dat uw goederen worden opgeslagen in een veilig magazijn en we regelen de volledige logistiek. Desgewenst treden we op als importeur / master distributeur, waarbij we de complete stroom van uw goederen voor onze rekening nemen, van de inklaring tot aan de levering en de facturatie aan de klant in India. 

Secretariaat

Voor bedrijven met een dochteronderneming in India verzorgen we de volledige administratie: de boekhouding, loonadministratie, belastingaangiften, juridische ondersteuning en noodzakelijke compliances. Ook vervullen we de Company Secretary en de Chartered Accountant functie. Heeft u business en tax registraties, zoals GST, DIN, DSC of TAN nodig? We vragen ze voor u aan.

CFO workshop

Voor bedrijven met een dochteronderneming in India bieden we maatwerk workshops aan om CFO’s en controllers meer inzicht te geven in de fiscale en financiële context in India. Ook begeleiden we CFO’s bij herstructureringen van Indiase dochterondernemingen.

Resident director / Board member / Authorized Signatory

Voor bedrijven met een dochteronderneming in India is het verplicht om een Indiase, lokale directeur aan te stellen. Geregeld vervullen leden van ons topmanagement die functie voor onze klanten. Niet verplicht, maar wel aan te raden is het om een onafhankelijke board member aan te stellen die u adviseert en toezicht houdt op de gang van zaken bij uw dochteronderneming in India. Ook die rol nemen ons senior medewerkers geregeld op zich voor buitenlandse investeerders in India. Tenslotte treden we ook op als Authorized Signatory voor onze klanten. 

E-commerce oplossingen

Heeft u vragen zoals:

  • Ik wil onze producten online verkopen in India. Hoe regel ik dat het handigste?

  • Hoe kan ik onze producten registreren?

  • Ik wil onze levertijden aan India verkorten. Hoe pak ik dat het beste aan?

  • Hoe vind ik een geschikte opslaglocatie?

  • Aan welke regelgeving moeten onze producten voldoen?

  • Hoe organiseer ik de supply chain het efficiëntste voor e-commerce in India?

Klanten die online willen verkopen in India ontzorgen we van A tot Z. 

  • Marktonderzoek, (platforms, pricing, etc)

  • We registreren uw producten

  • Betalingsverwerking (processing & reconciliation)

  • Import, opslag, voorraadmanagement

  • Fulfillment en distributie

  • After-sales.

Desgewenst ondersteunen we ook met online marketing. Denk aan het aanpassen van uw website aan uw Indiase doelgroep (design, talen), het opzetten en onderhouden van uw social media kanalen en het opzetten van online advertentie campagnes.


De voordelen: 

Op onze kantoren verspreid over India nemen we allerhande administratieve zaken van onze klanten voor onze rekening. We zorgen ervoor dat u compliant bent aan de voortdurend veranderende Indiase wetgeving. We verzorgen de gehele back-office zodat u zich volledig kunt richten op de verkoop van uw producten in India. IndiaConnected biedt hiervoor een alles-in-één pakket aan.

  • Accounting, Payroll, Company Secretary

  • Import, Export, Logistiek, Warehousing

  • E-commerce oplossingen

  • Business en Tax registrations: GST, DIN, DSC, TAN

  • Resident director


Tips, artikelen & klantervaringen